Bebeğim Doğdu Sonunda-Come’n Settle

Hayat sen kararlarını vermene rağmen tatlı sürprizler hazırlıyor yol üstünde..Come’n Settle firmasını kurmam da tam da böyle bir sürpriz..

2015 Ekim ayında ilk Kanada’ya gelişim çok severek yaptığım bankacılık mesleğimde tüm altın bileziklerimi kullandığım şube müdürlüğünden bir üst aşamaya terfi edebilmek için yeni bir bileziğe ihtiyaç duyduğum içindi..İngilizce….

6 ay sonra döndüğümde sektör direkt ekonomiyle ilintili olduğundan pek parlak gözükmüyordu..Benimse çalıştığım yıllar boyunca tek bir korkum vardı.. İşimi kaybetmek..

2017 Ocak’ta Toronto’ya geldiğimde bu kez dönmeyeceğim diye geldim. Bir süre bankacılıktan, topuklu ayakkabılardan, yükselme hırslarından, tüm hayatını unuturcasına çalışmaktan, o kadar stresle çalıştığın için tüm maaşını fütursuzca harcamaktan ve yine hala mutsuz olmaktan, terfi ettiikçe yükseldikçe yine de bitmeyen değersizlik duygusundan ve bu duygunun tüm ikili ilişkilerime yansımasından uzaklaşmak istedim.

Chef Training programı da benim ilacım oldu..Bakmayın bayağı da zorladı beni. Öyle beyaz önlüklerin hiç kirlenmeden bir sanatçı edasıyla bıçak kullanmak, tablo gibi tabakları 5 dakikada hazırlayıp salt bae gibi hareketler yapmak falan instagramda, youtube videolarında ve Hollywood filmlerinde..Bulaşık yıkayıp, vileda yaptığın, her bir kolunda birkaç yanık izi, belinin ve bacaklarının tutmaması, yemek lekeli ve kokulu önlükler, 2 kilo ağırlığında mutfak botları ve bilmen gereken yüzlerce tarif ve menü..Sadece bilmen gerekse yine iyi,sürekli de pratik yapman lazım..

Bunun yanında EGOlarımı da yerle bir etti bu mutfak benim..Kim takar senin bankacılığını şube müdürlüğünü.. Şef koyar önüne 3 kasa cherry domates kes bunları ortadan ikiye.. Koca koca şeyleri kaldır indir taşı. İki dakika ara veriyim bi sigara içeyim falan düşünme bile..Yukarı çık,aşağı in, dökülenleri temizle, fırına bak, tabakları hazırla, servise hazırla  8-10 saat çalıştıktan sonra koca mutfağı bir güzel temizle..

Terapi oldu bana, hayatın başka bir yanını gördüm..İş kaybetmek korkum tamamen bitti..Param da pek kıymetli oldu bu arada 😊 Gezdim, tozdum,eğlendim de..Bedensel yorgunluk uyuyunca,dinlenince geçiyor benim bu 1 yıl beynim dinlendi asıl güzel tarafı da bu.. Aşçılık diplomamı aldım.Artık okullu bir aşçıyım anlayacağınız..

Tabi ilk gelirken buraya bir cafe açsam yeter diyordum..Ama Toronto buna izin vermiyor..Dürtüyor seni..

Yeşilçam filmlerinde hani Cüneyt Arkın ünlü bir cerrahtır sonra hayat onu balıkçı teknesinde yaşayan bir adam yapmıştır..Sonra sevdiği kadın hastalanır ve tek ameliyat edebilecek doktor da odur ve Efsane Geri Döner..

Benimde bankadaki portföyümden müşterilerimin sürekli beni arayıp ‘yeter artık yemek yaptığın birimiz ev alacağız, orada bir iş açacağız bize yer bul’ demelerinin artmasıyla efsane geri döndü 😊

Bu arada yakınlarımın da bu tarz soruları olduğu için Eeee ser’de bankacılık var bayağı bir araştırmış ve bilgi sahibi olmuştum..

Fakat hem talepler artıp hem de işler ciddiye binince kafama iyice yattı bu Kanada’dan ev almak, iş kurmak,eğitim almak veya göçmenlik şartları gibi konularda kişileri doğru kaynaklarla buluşturma işi..

Bunun için network lazım,  Sarı Çizmeli Mehmet Ağa gibi kapıları çalıp ‘Selam,ben Arzu Türkiye’deki müşterilerim için sizinle görüşmek istiyorum’ desen adama gülerler..Bir sürü regülasyon, yasa var ayrıca..Kurumsal kimliği çok uzun süre taşıyınca kendi kurumsal markanın olması gerektiğini biliyorsun..

Şirketleşmeye karar verdim.Bu arada şirket kurmak sanırım Kanada’daki en kolay şey.Ehliyet almaktan bile kolay diyebilirim. Fakat ben Kanada’lı bir iş ortağıyla bunu yapmayı istedim.Eğitim tarafında ise Türkiye’nin en iyi ve köklü yurtdışı eğitim acentelerinden Eğitimal’ın sahibi Burhanla iş partnerliği yaptık… Vee tüm başvurularımızı tamamlayarak burada faaliyet gösteren ‘Come’n Settle’ doğdu.

İlk işimizi geçen hafta sonuçlandırdık..Elimizdeki projelerimiz bizi daha da heyecanlandırıyor..

Bir yandan lisans üstü bir program okumaya başlayıp, diğer yandan kendi işini kurunca işler daha heyecanlı..

Açıkçası işlerimizin de acelesi olduğundan şirketimiz faaliyette nede olsa, logomuz ve kartvizitimiz hazır olsun başlayalım, şuan zaten kişisel portföylerimizden gidiyoruz diye web sitesiyle pek ilgilenemedik umuyorum önümüzdeki hafta bitecek 😊 Fakat ben tez canliyim yol üstünde olan herşeyden birer doz haberdar etmeyi seviyorum.

Önümüzde güzel prezantasyonlar,gazete röportajları daha neler var neler..Bu kadar hızlı büyümesi sanırım nadas süremden kaynaklı..Dinlendim ki durmak bilmiyorum..

İçimdeki güce, sevdiklerimin güzel enerjilerine şükürle daha nice güzel haberlere..

Bebeğim doğdu-Come’n Settle ..Tam da Toronto’daki 9.Ayım bitmişken 😊

Sevgiler,


Arzu

1 yorum: