PROSOPAGNOSIA

                                      Yüz Körlüğü 

      Düşün ki üniversitenin 2. yılı yeni başlamış senin için. İlk gün heyecanı da dorukta. Kendini en güzel/yakışıklı bulduğun elbiselerin üzerinde. Fakülte binası sana sırıtarak bakıyor. Her şey normal,hava da şahane. Amfiye giriyorsun ve belki de hayatının şokunu yaşıyorsun. Gördüğün yüzlerin hiçbiri tanıdık değil. "Acaba yanlış dersliğe mi geldim ya ben?" sorusu aklına geldiğimde arkadan biri sana sesleniyor. Yüzünü görmesen de sesinden en yakın arkadaşın olduğunu anlıyorsun. Kendim için söyleyeyim en yakın arkadaşım İrem. (Konu tabii ki sosyal çevrem değil ama somutlamayı kendimden yapmayı uygun buldum) İrem'in sesini duyuyorum ve sarılmak için arkama dönüyorum. O da ne! İrem'i beklediğim yüz İrem'e ait değil. Ben olsam karşımdakini sarsar "Ne yaptın kankime? Kimsin ya sen? Huuopp!" diye bas bas bağırdım. Belki sizin tepkiniz çok başka olurdu, onu bilemem ama ben finalde koşarak amfiyi terk ederdim orası kesin. 
   
     Okurken belki saçma geldi size ve belki bazılarınızda "Bu nedir ya! Sen Teen Wolf 6x19 için senaryo mu yazıyorsun! Ne saçma iş bu böyle!.." düşüncesini uyandıracak. Tüm geribildirimlere saygı duyuyorum fakat hiçbir dönüp bu durumu yaşayan insanların vardığını değiştiremez. Peki nedir meselenin altında yatan sorun? Gelin beraber inceleyelim. 

     Hastalık nörolojik kökenlidir. Bu hastalar "Yüz Hafızası" denilen hafıza çeşidinde ciddi sıkıntılar yaşar ve az önce görmüş oldukları yüzleri bile sonrasında hatırlayamazlar. Sebepleri kalıtsal da olabilir beyinde bulunan tümör de  olabilir.Bu kişilerin beyindeki "fusiform yüz bölgesi" ciddi hasar görmüştür.

     "Tanrı size bir yüz vermiş; bir tane de siz eklemeyin." demiş Sheakespeare. Bu sözü "ikiyüzlülük" için söylediği aşikar. Bense beynimizin fusiform bölgesine bu sözle çağrı yapmak istiyorum: "Tanrı sana her bir insan için bir yüz vermiş; lütfen herhangi bir lezyon/tramva ile onlara bir yüz daha ekleme.😂

 BİR ŞEYİ GERÇEKTEN BİLMEK; ONU ANLATMAKLA OLUR :)

Hiç yorum yok