NOMOFOBİ


Ben Sende Tutuklu Kaldım 




     Artık cep telefonları hayatımızın her yerinde. Hatta telefonun şarjı bittiği zaman "şarjım bitti" diyoruz. Sanki cep telefonu = biz denklemi geçerliymiş gibi. Telefonla gününü öldüren de var, onu hakkıyla  kullanan da. Ben bu iki grubun ortasında olduğumu düşünüyorum. Yaz tatillerinde 1. gruba kaydığım doğru ama olacak o kadar.😂 

     Her ne kadar fobinin Türkçesi "cep telefondan mahrum kalma korkusu" olsa da ben bu duruma "ben sende tutuklu kaldım sendromu”diyorum. Düşünsenize cep telefonunu yanına almayan kişi kendini korku dolu ve savunmasız hissediyor. Kendilerince haklı yanları da yok değil. O Instagram'a girilip konum paylaşılacak, Snapchat'teki köpek efekti sokaktaki kediye kadar uygulanacak, Twitter'da filozofları aratmayan paylaşımlar yapılacak, Facebook'ta akrabaların gözüne girmek için bilmiş bilmiş gönderiler yayınlanacak... Bunların hepsi çok mühim olaylar, tek bir saniye bile ihmal etmeye gelmezler(?!) 
    
      "Korkarım ki bir gün teknoloji, insan etkileşiminin önüne geçecek ve aptal bir nesil ortaya çıkacak." demiş Albert Einstein. Bana kalırsa bu söz tam anlamıyla nomofobiye paralel bir düşünceyi temsil ediyor. Kişinin yanında cep telefonu olmayınca sanki çölde susuz kalmışçasına bir korku, nefeste daralma, yüksek nabız, terleme belirtileri ortaya çıkmakta. Yani diğer insanlarla olan etkileşimin zerre önemi yoktur. O bildirimciklere kim bakar sonra değil mi ama? 

     Fobinin yaygınlaşmasında akıllı telefonların artışı çok büyük bir etken. Şimdi diyeceksiniz ki "Bilmiş bilmiş konuşuyorsun da sanki sen akıllı telefon kullanmıyor musun?" Evet kullanıyorum. Bu yazıyı da cep telefonumla sizleri ulaştırdım. Örneğin; can sıkıcı insanların sözlerini yine cep telefonumdaki şarkının sözleriyle örttüm ve evet ben de bazen bu fobinin içinde kendimi buluyorum. Zaten savunduğum düşünce "Teknoloji kötü bir şeydir, bizler de bunun kölesiyiz." değil. Aksine düşüncem "Teknoloji yerinde kullanıldığında güzel şey kölesi olmak yine rehbere edinirsek sonuçlar güzel olabilir" dir. Kaç kişi bu yazıdan sonra cep telefonuyla daha az vakit geçirir orası tartışılır fakat unutmamak gerekir ki "cep telefonu kullanıcısı" ile "nomofobili birey" arasında ince bir çizgi var ve bu çizgiyi geçip geçmemek elimizde. Az telefonlu günler 😊 

     BİR ŞEYİ GERÇEKTEN BİLMEK;ONU ANLATMAKLA OLUR :) 

Hiç yorum yok